طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و تمامی روش های ساخت یک سایت فروشگاهی را در این مقاله بخوانید:
آنچه در این مطلب خواهید خواند:
سایت فروشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
1. کاربر پسند باشد
این مورد از اصل سادگی ناشی می شود که در آن اشاره می شود به اینکه سادگی باید یک هدف اصلی در طراحی سایت باشد و باید از پیچیدگی های غیر ضرور اجتناب شود.
البته سادگی هدفی است برای انجام یک طراحی خوب که نباید ظرافت را فدای آن کنید.
در واقع ، مطالعات نشان می دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت سهولت استفاده از آن است.
هدف این است که به خریداران کمک کنیم تا سریعتر و بدون اینکه به پیچیدگی های غیر ضروری برسند و راه را برای خرید مسدود کنند، به آنچه می خواهند برسند. فروشندگان آنلاین ، فقط چند دقیقه و یا حتی می توان گفت چند ثانیه برای فروش محصولاتشان زمان دارند. با ارائه دسته بندی های خرید ، فیلترها و قابلیت مقایسه ، بر تجربه کاربر متمرکز شوید
2. ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
خرید از فروشگاه های آنلاین به وسیله ی تلفن همراه 50٪ از معاملات آنلاین را تشکیل می دهد.
با طراحی سایت به صورت واکنشگرا ، محتوا با هر وسیله ای که به آن دسترسی داشته باشید یعنی تبلت، موبایل یا لپ تاپ و کامپیوتر، سازگار می شود تا کاربر پسند ترین تجربه را برای مشتری ارائه دهد. والمارت پس از بهینه سازی سایت موبایل خود فروش موبایل را 98٪ افزایش داد.
وب سایت اینتلیجنتزیا نیز تجربه خرید بهتری را در تلفن همراه ایجاد کرد که منجر به افزایش 16 درصدی معاملات موبایل شد.
فرقی نمی کند که میلیون ها صفحه محصول داشته باشید یا 5 تا؛ ایجاد یک تجربه مناسب برای موبایل برای خریداران شما باعث بهبود فروش و رتبه بندی بالقوه شما خواهد شد.
3. عکس و فیلم با وضوح بالا
از زمانی که تنها یک عکس معمولی همراه با برچسب قیمت در سایت قرار داده می شد زمان زیادی گذشته است.
امروزه خریداران چندین زاویه مختلف از محصول را می خواهند و همچنین ترجیح می دهند قبل از خرید افرادی که از این محصول در محیط های مختلف استفاده می کنند را نیز ببینند. آنها می خواهند این محصول را بزرگنمایی کرده و احساسی نسبت به محصول بدست آورند.
ملاحظات فنی برای تصاویر بسیار مهم است. به گفته Adobe ، تصاویری که بارگذاری نمی شوند و یا بارگزاری آنها زمان خیلی زیادی میگیرد باعث کاهش خرید مشتریان از سایت تا حدود 39 درصد خواهند شد.
ما فقط در مورد عکس های حرفه ای صحبت نمی کنیم. Vanity Planet دریافت که اضافه کردن عکسهای اینستاگرام به صفحات محصولات، باعث افزایش مشاهده تا 24 درصد می شود. این تصاویر هستند که باعث فروش محصول می شوند نه متن ها.
در طراحی فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول به نمایش گذاشت و هنگام بارگذاری صفحه، عکس ها باید با وضوح بالا و بهینه شده در جهت سئوی سایت قرار باشند.
بهترین سایت های فروشگاهی ایران
بهترین سایت های فروشگاهی ایران را در زیر برای شما لیست کردیم، اگر نظر متفاوتی با ما دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.
4- فروشگاه اینترنتی دیجی استایل
7- فروشگاه اینترنتی بانه دات کام
هدف از ساخت سایت فروشگاهی
۱-در هر مکان و در هر زمان میتواند کسب درآمد کنید.
اصلی ترین هدف از راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی نداشتن محدودیت در زمان و مکان می باشد ،چه برای فروشنده و چه برای خریدار، فرقی نمیکند. فروشنده با در اختیار داشتن فروشگاه اینترنتی خود در هر ساعت از شبانه روز می تواند از مشتریان خود پذیرای سفارشات باشد و یا به اطلاع رسانی به آنان بپردازد، حتی اگر در مسافرت باشد فرقی نمیکند.
خریداران نیز می توانند حتی در شب و یا به هنگام تعطیلات و زمان هایی که دچار کمبود وقت هستند اقدام به خرید کنند .
۲-مدیریت آسانتر و خدمت رسانی سریع به مشتریان
مهمترین هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی آسان شدن و سهولت مدیریت کردن خرید و فروش توسط صاحب رسایتد میباشد.
صاحب سایت میتواند با دسترسی آسان به آمار فروش و بازدید های سایت برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کند و با صرف حداقل ترین هزینه به صورت هدفمند تبلیغات داشته باشد .
مدیر سایت به راحتی میتواند با مشتریان خود در ارتباط باشد و از نظرات آنان به صورت مفید استفاده کند و از میزان کیفیت محصولات خود آگاهی پیدا کند.
مدیر سایت به راحتی و دور از بحث و گفتگو تعداد محصول ،ویژگی ها و قابلیت های محصولش و حتی تعداد محصول را نیز مشخص کند تا با بی دغدغه ترین روش بتواند کسب سود کند .
۳-شما میتوانید از تمامی مزایای سئو و بهینه سازی استفاده کنید.
یکی دیگر از هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی در صورتی که وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کرده اید می توانید با استفاده از اصول سئو و بهینه سازی سایت های ،رتبه ی سایت خود را افزایش دهید و موتور های جستجو میتوانند شما را در صفحه ی اول گوگل به کاربران اینترنتی خود معرفی کنند.
علاوه بر تمامی اینان که اهمیت هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی را افزایش میدهند شما میتوانید از کلمات کلیدی نیز در زمینه و موضوع کاریتان بهره ببرید.
۴-شما با هزینه کم میتوان کسب و کار خود را رونق دهید .
به راحتی میتوانید با فعالیت های منظم و اصولی خود در فروشگاه اینترنتی تان اطمینان مشتری های خود را کسب کنید.
اگر هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را جذب اطمینان مشتریان تان قرار دهید باید برای وب سایتتان نماد اعتماد الکترونیک تهیه کنید تا کاربران و مشتریانتان در کمترین زمان به فروشگاه شما اعتماد کنند و صاحبان فروشگاه اینترنتی نیز از دغدغه های مانند بیعانه و … رهایی خواهید یافت .
۵-در برتری فروشگاه اینترنتی خود نسبت به صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام…شک نکنید.
زیرا این شبکه ها محتوا و اهداف اختصاصی برای فروش دارند و کسانی که در آن به بازدید می پردازند بیشتر با هدف سرگرمی وارد میشوند اما هدف از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خرید و فروش میباشد،مسلما کاربران آن نیز کسانی خواهند بود که به قصد خرید وارد آنها میشوند . و به تبع آن هدف از فروشگاه اینترنتی را می توان درک کرد.
البته این نگرانی نیز برای صاحبان کسب و کار وجود نخواهد داشت که ممکن است صفحه اجتماعی دچار مشکل شود و یا مسدود شود زیرا فروشگاه اینترنتی و تمام امکانات آن به طور اختصاصی در دست مدیر سایت می باشد حتی تغییر و تحول در نوع دسته بندی محصولات بدون اراده او صورت نخواهدگرفت.
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
هزینه ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
یکی از دلایلی که افراد به سراغ کسب و کار اینترنتی مثلا راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی میروند؛ این است که سرمایه زیادی نیازی ندارد. اول بگذارید خیالتان را راحت کنم، که هزینه طراحی سایت فروشگاهی، بسیار کمتر از راهاندازی فروشگاه در یکی از خیابانهای شهر است و در مقابل درآمد آن میتواند چندین برابر همان فروشگاه سنتی باشد!
قبل از هر چیز، اجازه دهید به شما تبریک بگوییم که تصمیم گرفتهاید، کسب و کاری آنلاین برای خودتان داشته باشید. اگر الان این تصمیم را نمیگرفتید، چند وقت دیگر ناچار به انجام آن میشدید.
شما برای ساخت فروشگاهتان باید از یکی از روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. میدانیم که هزینه، فاکتور مهمی در ساخت سایت است؛ اما حتما علاوه بر آن، به عوامل دیگر مانند مدیریت آسان، امنیت سایت و کیفیت خدمات را هم در نظر بگیرید. همانطور که برای خرید یک مغازه، امنیت محله آن، زیبایی ظاهری و دسترسی به نقاط شهر برایتان مهم است.
هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی با توجه به امکانات آن می تواند متفاوت باشد؛
امکانات | پایه | پیشرفته | حرفه ای |
---|---|---|---|
قابلیت سفارش آنلاین و درگاه بانک | ✔ | ✔ | ✔ |
ورود بینهایت محصول و دسته بندی | ✔ | ✔ | ✔ |
امکان تغییر قالب توسط مدیر فروشگاه | ✔ | ✔ | ✔ |
قالب واکنشگرا و با قابلیت تطبیق هوشمند | ✔ | ✔ | ✔ |
ساخت نامحدود انواع صفحات و منوها | ✔ | ✔ | ✔ |
اتصال به سیستم های خرید پستی کشور | ✔ | ✔ | ✔ |
چندین روش ارسال و پرداخت همزمان | ✔ | ✔ | ✔ |
جستجوی هوشمند کالا بر اساس ویژگی | ✔ | ✔ | ✔ |
اتصال به درگاه های پرداخت مستقیم بانکی | ✔ | ✔ | ✔ |
اتصال به درگاه های واسط بانکی | ✔ | ✔ | ✔ |
مدیریت سفارشات و تعیین وضعیت سفارش | ✔ | ✔ | ✔ |
پیشنهاد کالاهای مرتبط و مشابه فروشگاه | ✔ | ✔ | ✔ |
وبلاگ فروشگاه (تولید محتوا) | ✔ | ✔ | ✔ |
مگامنو حرفه ای (مشابه دیجی کالا) | ✔ | ✔ | ✔ |
اتصال به سامانه پیامک | ✔ | ✔ | ✔ |
افزودن محصول به لیت علاقمندی ها | ✔ | ✔ | ✔ |
گالری عکس برای هر محصول | ✔ | ✔ | ✔ |
قراردادن ویدیو برا هر محصول | ✔ | ✔ | ✔ |
خبرنامه ایمیلی | ✔ | ✔ | ✔ |
نمایش تصویر 360 درجه از محصول | ✖ | ✔ | ✔ |
مشاهده نمودار تغییر قیمت | ✖ | ✔ | ✔ |
پیشنهاد شگفت انگیز کالا | ✖ | ✔ | ✔ |
مقایسه پیشرفته محصولات | ✖ | ✔ | ✔ |
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی | ✖ | ✔ | ✔ |
تبلیغات بنری در بخش های مختلف | ✖ | ✔ | ✔ |
فروش محصولات دانلودی و مجازی | ✖ | ✔ | ✔ |
بخش حسابداری و کنترل موجودی انبار | ✖ | ✔ | ✔ |
فیلتر بر اساس ویژگی محصولات | ✖ | ✔ | ✔ |
ایجاد نامحدود کوپن تخفیف و تاریخ انقضا | ✖ | ✔ | ✔ |
قابلیت خرید بدون ثبت نام | ✖ | ✔ | ✔ |
استانداردهای اخذ نماد الکترونیک | ✖ | ✔ | ✔ |
اپلیکیشن فروشگاهی اندروید | ✖ | ✔ | ✔ |
چند فروشندگی و همکاری در فروش | ✖ | ✖ | ✔ |
پنل اختصاصی برای هر فروشنده | ✖ | ✖ | ✔ |
بازاریابی محصولات توسط کاربران | ✖ | ✖ | ✔ |
پنل بازاریابی اختصاصی برای هر کاربر | ✖ | ✖ | ✔ |
سئو با قابلیت ایندکس آنی (Auto Ping) | ✖ | ✖ | ✔ |
پیشنهاد هوشمند بهترین کلمات کلیدی | ✖ | ✖ | ✔ |
امکان ارائه قیمت عمده و خرده فروشی | ✖ | ✖ | ✔ |
پست خودکار به صفحه اینستاگرام | ✖ | ✖ | ✔ |
اتصال فروشگاه به تلگرام و درج مطلب | ✖ | ✖ | ✔ |
ارسال پیغام و فاکتور به تلگرام مشتری | ✖ | ✖ | ✔ |
ثبت نقد و بررسی محصول | ✖ | ✖ | ✔ |
صفحه ویژه پیشنهاد های شگفت انگیز | ✖ | ✖ | ✔ |
نمایش هوشمند محصولات مشاهده شده | ✖ | ✖ | ✔ |
صدور فاکتور و پیش فاکتور | ✖ | ✖ | ✔ |
تشخیص هوشمند علاقه مندی مشتری | ✖ | ✖ | ✔ |
قابلیت چند زبانه شدن | ✖ | ✖ | ✔ |
انتخاب شما؟ |
مشکلات راه اندازی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
عدهای تردید ندارند که در دوران بحران ویروس کرونا و رونق کسب و کار آنلاین و اینترنتی، بهترین کار تاسیس فروشگاه آنلاین است اما مشکلات فروشگاه آنلاین چیزی است که معمولا پس از شکل گیری به فکرش میافتیم و با آن آشنا میشویم. آیا تا به حال به مشکلاتی که فروشگاه های آنلاین کوچک یا متوسط ممکن است با آن روبه رو شوند فکر کردهاید؟
چه عواملی باعث شکست این فروشگاههای آنلاین میشود؟ درباره ارسال کالا و مدیریت ارسال کالا چه نظری دارید؟ چیزهایی که همزمان برگ برنده یک برند خوش نام و نقطه ضعف یک کسب و کار تازه به راه افتاده هستند! تا چه میزان با مشکلات فروشگاه آنلاین آشنا هستید؟
خدمات لجستیکی فروشگاه اینترنتی
ارائه خدمات پشتیبانی در خصوص سفارش مشتری و واحد لجستیک در یک فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد.
مشتری با رویت نقشه راه سفارش خود، اعتماد بیشتری خواهد داشت و با آرامش بیشتری تصمیم نهایی خود را برای سفارش قطعی خواهد گرفت.
ازپرداخت سفارشات و بازگشتهای لغو شده
بازپرداخت سفارشات لغو شده و بازگشت خریدها به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاه آنلاین در سراسر جهان هنگام خرید آنلاین گزارش شده که خیلی سریع باعث بدنامی فروشگاه اینترنتی و شکست آن میشود.
کاهش قیمت بلافاصله پس از سفارش
از بین همه مشکلات فروشگاه آنلاین، این یکی تقریبا فاجعه است، گاهی مالک یک فروشگاه اینترنتی گمان میکند مشتری همیشه گذری است و محال است دوباره به همان صفحه قبلی سر بزند!
نمایندگیهای ناتوان در مراقبت و راهنمایی کردن مشتری
بعضی از برترین خرده فروشان آنلاین به دلیل به کارگیری نمایندگان ناشی و ناتوان در ارائه خدمات شکست سنگینی خورده و ورشکست شدهاند. مراقبت از مشتری بسیار پیچیده و حیاتی است.
رساندن کالای مرجوعی به دیگران!
این علامت تعجب واقعا لازم بود، خیلی زشت و خطرناک است که کالای برگشت خورده، مخصوصا وقتی صدمه دیده به عنوان محصول اصلی به یک سفارش دهنده دیگر اختصاص پیدا کند.
متاسفانه اکثر فروشندگان آنلاین محصولات مورد فروش خود را واقعا ذخیره نمیکنند. در عوض، آنها شبکهای از تامینکنندگان و خردهفروشان دارند که سفارش شما را پیگیری میکنند.
وقتی توضیحات روی کالا با خود آن مطابقت ندارد
خودش شما قضاوت کنید که تا چه حد چنین چیزی میتواند اثری بد و مخرب داشته باشد.
دریافت کالاهایی که با توضیحات موجود در فروشگاه آنلاین مطابقت ندارد، یکی دیگر از مشکلات رایج در خرید آنلاین است که در نهایت باعث بروز مشکل برای فروشگاه اینترنتی میشود.
هزینه حمل و نقل و انعام به پیک!
وای خدای من، این دیگر خود خود فاجعه است، مشتری خیلی عصبانی میشود و این بدترین اتفاق در نقطه پایانی یک خرید ظاهرا موفق است. لجستیک فروشگاه اینترنتی باید مراقب چنین اتفاقی باشد.
سوالات متداول:
اینماد یا نماد اعتماد الکترونی به منظور تایید هویت و صلاحیت سایتهای فروشگاهی از سمت مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعطا می شود و فعالسازی آن نیاز به آدرس و ارایه نحوه فعالیت دارد.
درگاه پرداخت اینترنتی, ارسال از طریق پست, درج محصول, قیمت گذاری, تخفیف و کد تخفیف و هر آنچه که شما برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید در این سایت موجود است.
نظر بدهید