تماس با ما
اطلاعات
منوی کناری
بنر تبلیغاتی
نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3
01/08/1401 0

نحوه یادگیری توسعه وب 3 برای مبتدیان

نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3 > می توان با پیوستن به DAO توسعه دهنده Web3، شرکت در هکاتون Web3 یا ثبت نام در دوره های مرتبط با بلاک چین، توسعه Web3 را یاد گرفت.

نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3
نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3

نحوه رمزگذاری

ایده Web3 در سال‌های اخیر در بین توسعه‌دهندگان وب کسب‌وکار رایج شده است. مدل‌های کسب‌وکار مدرن بر اهمیت حرکت فراتر از Web2 و کشف راه‌های جدید برای مدیریت، سازمان‌دهی و ایجاد معنا از حجم عظیم داده‌های تولید شده توسط کاربر تأکید می‌کنند، حتی اگر ایده‌ها در مورد پیشرفت‌های فعلی وب هنوز مبهم و مبهم هستند.

وب معنایی اغلب با مفهوم Web3 مرتبط است، همانطور که استراتژی های تجاری و توسعه دهندگان وب آن را تصور می کردند. تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب، در ابتدا این ایده را در سال 1999 ارائه کرد. او پتانسیل را برای توانمند ساختن روبات ها برای “صحبت کردن با یکدیگر” و درک و استخراج معنی از داده های معنایی دید. 

با این حال، شرکت‌ها و دانشمندان کامپیوتر در حال ایجاد برنامه‌های فشرده‌تر و قابل حمل‌تر هستند که از جمع‌سپاری برای سازماندهی داده‌ها در وب و ویژگی‌های تعاملی Web2 استفاده می‌کنند. در نتیجه، تقاضا برای توسعه دهندگان Web3 و بلاک چین (devs) در بازارهای ارزهای دیجیتال و Metaverse در حال افزایش است.

این مقاله توضیح می‌دهد که چه مهارت‌هایی را باید برای Web3 بیاموزید، چرا توسعه Web3 ضروری است، چگونه توسعه Web3 را یاد بگیرید و کمی به حقوق توسعه‌دهندگان Web3 توجه کنید.

نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3

توسعه وب 3 چیست؟

جهان به دلیل تعدادی از پیشرفت های همزمان فناوری تغییر کرده است. برای مثال، کامپیوترهای اولیه منحصراً به عنوان ماشین حساب طراحی می شدند. با این حال، تجاری‌سازی اینترنت باعث پیدایش فناوری‌های Web3 مانند بلاک چین شد که اکنون در مد هستند. توسعه وب 3 به تمرین ساخت برنامه های غیرمتمرکز (DApps) اشاره دارد که بر روی بلاک چین اجرا می شوند. 

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال در چندین پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) رایج هستند . با این اوصاف، شرکت کنندگان شبکه که مایل به مشارکت در توسعه، اجرا، مشارکت یا افزایش پروژه های DeFi هستند، با توکن های رمزنگاری پاداش می گیرند.

 تصویر

نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3

توسعه دهندگان Web3 در ریاضیات، علوم کامپیوتر و توسعه بلاک چین متخصص هستند و می دانند چگونه از فناوری برای ایجاد دارایی های دیجیتال ایمن استفاده کنند. علاوه بر این، آنها در ایجاد قراردادهای هوشمند برای زمینه های مختلف، از جمله املاک و مستغلات ، مراقبت های بهداشتی و مالی مهارت دارند. اما چگونه می توان کار بر روی Web3 را شروع کرد؟

صنعت بلاک چین به توسعه دهندگان آگاه نیاز دارد که فناوری بلاک چین را درک کنند و مهارت های حل مسئله، خلاقیت و ارتباط استثنایی داشته باشند. علاوه بر این، مهندسان کامپیوتر باید با زبان برنامه نویسی Solidity که برای توسعه قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم استفاده می شود، آشنا باشند. اما چه زبان های برنامه نویسی دیگری در Web3 استفاده می شود؟ مهندسان بلاک چین همچنین باید C++ یا جاوا اسکریپت را برای نوشتن قراردادهای هوشمند بدانند. 

از کجا می توان توسعه Web3 را یاد گرفت؟

با توجه به حقوق بالای توسعه دهندگان Web3 در بخش بلاک چین، بسیاری از توسعه دهندگان مشتاق Web2 می خواهند توسعه Web3 را یاد بگیرند. راه های مختلفی برای کسب مهارت های Web3 وجود دارد که در بخش های زیر مورد بحث قرار گرفته است.

نحوه یادگیری تکنولوژی WEB.3

اینفلوئنسرهای با تجربه بلاک چین و رمزارز را در توییتر دنبال کنید

برای شروع سفر خود در Web3 و Metaverse، کارشناسان باتجربه بلاک چین و اینفلوئنسرهای رمزنگاری را در توییتر دنبال کنید تا در مورد انواع پروژه هایی که روی آنها کار می کنند مطلع شوید. به عنوان مثال، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم و تیم بیکو ، توسعه دهنده اصلی اتریوم، به طور مداوم به روز رسانی های مربوط به بلاک چین اتریوم را به اشتراک می گذارند. با پیروی از آنها، می توان از روندهای صنعت بلاک چین به روز ماند.

در خبرنامه های کریپتو و کانال های یوتیوب مشترک شوید

از طرف دیگر، برای کشف ابزارهای Web3 که به آنها نیاز دارید، در خبرنامه‌های رمزنگاری مشترک شوید و کانال‌های YouTube مانند برنامه‌نویس قرارداد هوشمند یا پاتریک کالینز برای یادگیری رایگان توسعه Web3. 

به یک توسعه دهنده Web3 DAO یا یک سرور Discord بپیوندید

می توان با پیوستن به یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) یا یک سرور Discord، جوامع توسعه Web3 را کشف کرد . DAOهای توسعه‌دهنده محور اغلب به دنبال داوطلبانی برای همکاری در DApp یا مسائل مربوط به حکومت غیرمتمرکز هستند. 

به طور مشابه، یک روش ایده‌آل برای درگیر شدن و شروع به توسعه سبد بلاک چین، مشارکت در سرور Discord پروژه Web3 با پاسخ دادن به سؤالات کاربران است. همچنین می توان با پیوستن به کانال های #رویدادها، #شغل ها و #منابع موجود در بسیاری از این سرورها، مطالب آموزشی مانند آموزش های Web3 برای مبتدیان را در دسترس تر کرد. 

در دوره های توسعه دهنده وب 3 یا مرتبط با بلاک چین ثبت نام کنید

یادگیری از مربیان با تجربه از طریق دوره های رایگان یا پولی ممکن است به شما کمک کند تا اصول اولیه را به دست آورید یا مهارت های توسعه خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال، دانشگاه نیکوزیا دوره های رایگانی مانند مقدمه ای بر امور مالی غیرمتمرکز ارائه می دهد که در مورد اصول DeFi، پشته برنامه DeFi و برنامه های کاربردی جدید فراتر از DeFi آموزش می دهد. 

به طور مشابه، علاقه مندان به توکن غیرقابل تعویض (NFT) می توانند در دوره ای با عنوان NFTs و Metaverse ثبت نام کنند تا یاد بگیرند که چگونه NFT ها را ایجاد کرده و گواهی دوره را با هزینه اندکی برش دهند. از سوی دیگر، پلتفرم‌هایی مانند Coursera کمک‌های مالی برای کمک به مردم برای افزایش مهارت‌های خود بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌کنند. 

از طرف دیگر ، پیوستن به دانشگاه Web3 می تواند برای کسانی که به دنبال درک اصول برنامه نویسی Web3 هستند، از جمله نوشتن قراردادهای هوشمند Solidity، ایجاد NFT و ایجاد DApps تمام پشته، مفید باشد. آموزش های انجمن اتریوم همچنین منبعی قابل دسترس برای یادگیری نحوه توسعه NFT ها، توکن های ERC-20 و توسعه بلاک چین فول استک است.

علاوه بر این، یک پلتفرم تعاملی به نام CryptoZombies به شما آموزش می دهد که چگونه بازی رمزنگاری کلکسیونی خود را ایجاد کنید تا در مورد ایجاد قراردادهای هوشمند در Solidity یا Libra بیاموزید. علاوه بر این، می‌توان با دنبال کردن پروژه‌های معروف Web3 GitHub، سازندگان Web3 را پیدا کرد تا از توسعه‌دهندگان متخصصی که به طور منظم در توسعه Web3 منبع باز مشارکت می‌کنند، یاد بگیرند.

در هکاتون Web3 شرکت کنید

یک رویداد برنامه نویسی مشترک به نام “هکاتون” یا “کد فست”، برنامه نویسان و متخصصان فناوری را گرد هم می آورد تا یک نرم افزار جدید را بهبود بخشند یا ایجاد کنند. اما برای شرکت در هکاتون نیازی نیست که یک توسعه دهنده خبره باشد. 

هکاتون ها روحیه رقابتی قوی دارند، اما گسترش جامعه Web3 را نیز تسریع می کنند. به عنوان مثال، هکاتون های Web3 مانند BUIDLathon، Polygon BUIDLit، ETHOnline و Solana Summer Camp به برنامه نویسان مبتدی و پیشرفته کمک می کنند تا مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود بخشند و برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز بودجه کسب کنند. علاوه بر این، تنوع بیشتر در تفکر منجر به محصولات قوی تر Web3 می شود زیرا فناوری بلاک چین هنوز در حال تکامل است. 

چگونه یک توسعه دهنده وب 3 شویم؟

برای کسانی که علاقه مند به تبدیل شدن به توسعه دهندگان Web3 هستند، چند مرحله ساده به شما کمک می کند تا در فضای وب غیرمتمرکز شغلی داشته باشید. این شامل:

  • مفاهیم اساسی رمزنگاری، فناوری بلاک چین و علوم کامپیوتر را با استفاده از رسانه های مختلف ذکر شده در بخش بالا بیاموزید.
  • مرحله بعدی آشنایی با زبان برنامه نویسی مورد نیاز برای ایجاد بسترهای Web3 است. زبان های برنامه نویسی متعددی برای یادگیری وجود دارد، اما زبان های مورد تقاضا عبارتند از Python، JavaScript، C++ و Solidity.
  • توسعه‌دهندگان همچنین باید ساختارهای داده‌ای را که هنگام برنامه‌نویسی به آن‌ها نیاز دارند، درک کنند. درک این اجزای اساسی پروژه، آنها را قادر می سازد تا کدهای بهتری بنویسند.
  • در نهایت، شروع به توسعه قراردادهای هوشمند و آزمایش آنها در شبکه های آزمایشی پلتفرم های بلاک چین مانند اتریوم و کاردانو کنید. با انجام این کار، مهندسان بلاک چین ممکن است خود را از اشتباهات معمولی و خطاهای کد محافظت کنند، که ممکن است منجر به زیان مالی یا مشکلاتی در یکپارچگی داده های آنها شود.

 تصویر

درآمد توسعه دهندگان Web3 چقدر است؟

توسعه دهندگان Web3 به جای محدود شدن به یک سرور ابری، برنامه هایی را می سازند که بر روی یک بلاک چین یا شبکه همتا به همتا غیرمتمرکز توزیع شده است که تحت صلاحیت یک نهاد واحد نیست. آیا می توانید در Web3 شغلی ایجاد کنید؟ آیا توسعه دهندگان Web3 مورد تقاضا هستند؟ و آیا یادگیری Web3 ارزشش را دارد؟

کارگران صنعت فناوری به دلیل رشد فضای وب 3 پس از همه‌گیری کووید-19 بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارند – افرادی که در مورد بلاک چین و برنامه‌های کاربردی آن مانند NFT ها، متاورس و ارزهای دیجیتال آگاه هستند، دستمزدهای زیادی دریافت می‌کنند. به عنوان مثال، محدوده پاداش سالانه برای توسعه دهندگان اصلی Web3 بین 100,000 تا 142,000 دلار است، در حالی که کدنویسان جوان بین 60000 تا 120000 دلار در سال درآمد دارند.

تجربه، دانش زبان های برنامه نویسی و سابقه شما بر حقوق شما تأثیر می گذارد. تصویر زیر پست های مختلف یا میانگین، حداقل و حداکثر دستمزد سالانه توسعه دهندگان را نشان می دهد. می توان چنین فرصت هایی را در فضای Web3 در cryptocurrencyjobs.co ، Indeed.com و web3.career جستجو کرد.

میانگین حداقل و حداکثر حقوق توسعه دهندگان Web3 (بر اساس نوع موقعیت)

فرصت های Web3 در آینده

با توجه به سرعت توسعه فناوری در چند سال گذشته، نسل غیرمتمرکز اینترنت امکان تعامل بین همه چیز، از جمله افراد و ماشین‌ها را فراهم می‌کند. در نتیجه، Web3 به سرعت حوزه رمزنگاری را تصاحب می‌کند، زیرا به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از DApps بر داده‌های خود حکومت کنند و برای شرکت در فضای غیرمتمرکز وب، جوایزی کسب کنند.

در میان تکامل اینترنت و گسترش مالکیت، اشتراک و مصرف اطلاعات، نیاز به یک استاندارد جهانی کاهش می‌یابد و داده‌ها می‌توانند بدون توجه به نحوه ایجاد دانش، به طور مؤثر تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، افزایش اشتغال ناشی از Web3 احتمالاً از آنچه که بازار شروع به درک معنای Web2 برای Web1 کرد، پیشی خواهد گرفت. در نتیجه، مخاطبان Web3 ممکن است تغییر عظیمی را تجربه کنند که ناشی از تغییرات اساسی اقتصادی در ایدئولوژی Web3 است. با این حال، توسعه دهندگان و سایر موقعیت های مرتبط با فناوری مانند مهندسی کامپیوتر تقاضای زیادی خواهند داشت. و آنها پتانسیل ایجاد ارزش و رشد قابل توجهی را در دهه آینده خواهند داشت.

برچسب ها

نظر بدهید