تماس با ما
اطلاعات
منوی کناری
بنر تبلیغاتی
ساخت سایت با WEB3
30/07/1401 0

چگونه یک پلتفرم WEB3 ایجاد کنیم؟ ساخت سایت با WEB3

ساخت سایت با WEB3 > جهان به سرعت به سمت چیز بزرگ بعدی در فناوری – وب 3.0 در حال حرکت است . عصر جدید اینترنت است که در آن کاربران داده های خود را مدیریت می کنند، هوش مصنوعی مانند انسان پرسش ها را پردازش می کند و اطلاعات در یک شبکه توزیع شده ذخیره و پردازش می شود. این یک ایده آینده نگرانه نیست و در حال حاضر در حال وقوع است. پروژه های Web3 بیشتر و بیشتر در دسترس هستند. این مقاله به شما می گوید که چگونه پروژه Web3 خود را راه اندازی کنید تا از این روند استفاده کنید و حداکثر مزایا را برای تجارت خود به دست آورید.

وب 3.0 چیست؟

Web3 یک توسعه اینترنتی آینده است که در آن برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها مانند انسان‌ها اطلاعات را هوشمندانه درک و پردازش می‌کنند. فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی، بلاک‌چین، محاسبات فضایی، داده‌های بزرگ، VR/AR و غیره به واقعی شدن آن کمک می‌کنند. اینترنت جدید شبیه یک بازی ویدیویی با دستیاران درخشان خواهد بود. آنها خواسته های انسان را درک کرده و برآورده خواهند کرد، درست مانند رمان ها یا فیلم های تخیلی.

مارک زاکربرگ قصد دارد دنیایی موازی در متاورز خود ایجاد کند. با این حال، متاورس بیشتر در مورد VR، AR ، و رابط های فضایی است، در حالی که وب 3.0 با هوش مصنوعی و تمرکززدایی سر و کار دارد. به عبارت دیگر، Web 3.0 و metaverse مفاهیم نسبتاً مساوی هستند.

تکامل اینترنت.  مقایسه Web1، Web2 و Web3
ساخت سایت با WEB3

پیوند بین وب 3 و بلاک چین

شبکه‌های وب 3 تنها با استفاده از پروتکل‌های غیرمتمرکز مانند بلاک چین ، قراردادهای هوشمند، ارزهای دیجیتال، اینترنت اشیا و DApps کار خواهند کرد. از این رو، ما انتظار داریم یک رابطه همزیستی قابل توجهی بین Web3 و این پروتکل ها وجود داشته باشد. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند آنها را به صورت خودکار، سازگار و قادر به ادغام با سایر صنایع می کند.

فناوری‌های Web3 عملکرد عمدتاً همه فرآیندها را تضمین می‌کنند، از ریزتراکنش‌ها و ذخیره‌سازی اطلاعات بدون سانسور تا تغییرات کل مدیریت در تمام سطوح کارآفرینی. به زودی، جفت های وب 3 و بلاک چین به منبع جدیدی از قدرت تبدیل خواهند شد.

در اینجا راه حل های اصلی ترکیب Web3 و بلاک چین آمده است:

  • تمرکززدایی: ذخیره داده ها در یک بلاک چینراه حل های Web3 داده ها را در یک بلاک چین ذخیره می کنند. این امکان دسترسی را از هر دستگاهی فراهم می کند. از آنجایی که رایانه ها همه چیز را به روشی غیرمتمرکز پردازش می کنند، نیازی به واسطه برای کارهای خاص نیست.
  • خودمختاری: قراردادهای هوشمند خود اجرا. برنامه Web3 می تواند الگوریتم های عمل را ایجاد کند و آنها را به صورت خودکار اجرا کند. بنابراین، نیاز به بانک‌ها، وکلا، دولت یا سایر واسطه‌ها را کاهش می‌دهد.
  • مقاومت در برابر سانسور: محتوا را نمی توان حذف کرد. هر چیزی که در Web 3.0 نوشته شده است نمی تواند توسط هیچ طرف حذف یا متوقف شود، و آن را به محیط قابل اطمینان تری برای کاربرانی تبدیل می کند که می خواهند داده های خود را بدون ترس از دست دادن کنترل به اشتراک بگذارند.
  • پیام رسانی امن: پیام ها را نمی توان هک کرد. این مفهوم پیام رسانی ایمن را از طریق بلاک چین فراهم می کند. از این رو، کاربران نباید نگران باشند که مجرمان سایبری بتوانند مکالمه یا اطلاعات ضروری آنها را بدزدند.
  • حفاظت از تقلب: معامله را نمی توان جعل کرد. مزیت دیگر Web3 این است که اشخاص ثالث نمی توانند تراکنش ها را تغییر دهند که این امر راه حل های Web3 را ایمن تر می کند.
  • نیازی به مجوز ندارد: دسترسی را نمی توان محدود کرد. راه حل های Web3 مستقل هستند زیرا قراردادهای هوشمند به طور خودکار تراکنش ها را اجرا می کنند. به عبارت دیگر برای دسترسی به خدمات مورد نیاز نیازی به پرداخت پول قابل توجهی ندارید.

نقشه راه توسعه راه حل Web3

توسعه یک پروژه Web3 مانند کیف پول رمزنگاری، پلت فرم NFT یا 

برنامه غیرمتمرکز یک فرآیند پیچیده است که شامل چندین مرحله است. در اینجا یک توضیح مفصل است.

مرحله 1: مرحله باز کردن

توسعه یک راه حل Web3، درست مانند هر استارت آپ یا محصول فناوری اطلاعات دیگری، با مرحله افتتاحیه شروع می شود. شما باید در این مرحله مفهوم پروژه را تعریف کنید و بازار، مخاطبان هدف و رقبا را تحلیل کنید. این امکان پیش‌بینی دیدگاه‌های حوزه، درک نیازهای مخاطب هدف و مزایا/معایب رقبای شما را فراهم می‌کند. با توجه به داده‌ها، یک تحلیلگر کسب‌وکار معیارهایی را برای طراحی و عملکرد پروژه آتی شما جمع‌آوری می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا حجم تقریبی کار، بودجه لازم و پشته فن‌آوری را تخمین بزنند.

به بیان دیگر، اولین چیزی که قبل از راه اندازی یک توسعه راه حل Web3 است، درک واضح آنچه می خواهید توسعه دهید است. هر چه درک واضح تر باشد، اجرای ایده شما برای توسعه دهندگان آسان تر خواهد بود. شما می توانید الزامات را به طور مستقل تعریف کنید یا متخصصان اختصاصی (تحلیلگران کسب و کار، بازاریابان، برنامه نویسان، طراحان، سرمایه داران و غیره) را استخدام کنید.

به طور منظم این فرآیند به روش زیر پیش می رود، در طی یک جلسه توجیهی، ایده خود و اهداف تجاری را که می خواهید به آن برسید توضیح می دهید. بعد:

  • تحلیلگر کسب و کار موضوعیت، رقبا، مزایا و معایب آنها و اینکه آیا تقاضا برای پیشنهاد وجود خواهد داشت را مطالعه می کند.
  • بازاریاب کمک می کند تا بفهمید کاربران چه محصولی را دوست دارند، چگونه خود را از رقبا متمایز کنید، چگونه وارد بازار شوید و درآمد کسب کنید.
  • طراحان توصیف می کنند که رابط کاربری چگونه باید باشد تا کاربران آن را دوست داشته باشند و از آن استفاده کنند.
  • برنامه نویسان نحوه توسعه آن را در کد توضیح می دهند.

مرحله 2: تعریف توابع

در این مرحله، تیم توسعه تعریف می کند که چه تابعی را اضافه کند. لیست عملیات بستگی به پروژه دارد. لیست عملکردهای یک کیف پول رمزنگاری و یک صرافی غیرمتمرکز کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، لیست عملکردها به نحوه ورود شما به بازار نیز بستگی دارد و می تواند یک MVP (حداقل محصول قابل دوام) یا یک راه اندازی کامل محصول باشد که تمام عملکردها را بلافاصله پس از انتشار به مشتریان ارائه می دهد.

تفاوت بین MVP و محصول کاملا کاربردی
ساخت سایت با WEB3

تفاوت بین MVP و محصول کاملا کاربردی 

منبع .همچنین، در نظر گرفتن نقش کاربران در محصول بسیار مهم است. نقش های معمولی کاربران نهایی و مدیران هستند. با این حال، چند نقش دیگر وجود دارد. برای مثال، اگر می‌خواهید یک 

بازار NFT ایجاد کنید، موقعیت‌ها خریدار و فروشنده خواهند بود. اگر یک ارز رمزنگاری شده ایجاد کنید، کاربران معمولی، ماینرها/ اعتبارسنجی‌ها و توسعه‌دهندگان کد را بهبود می‌بخشند و عملکردهای جدیدی اضافه می‌کنند.

برای ارائه مثالی به شما، اجازه دهید لیستی از توابع ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

در اینجا عملکرد کیف پول برای کاربر نهایی آمده است:

  • ثبت. فرآیند ثبت نام برای کیف پول رمزنگاری شامل ایجاد یک آدرس رمزنگاری یا بازیابی (پیوند کردن) یک آدرس قدیمی است. برخی از کیف پول ها، به عنوان مثال، BlueWallet، نیاز به انتخاب نوع حساب دارند: استاندارد، ذخیره سازی، یا لایتنینگ. بسته به نوع، DApp به عنوان یک کیف پول معمولی، ذخیره سازی بسیار موثر یا کیف پولی برای تراکنش های برقی در شبکه بیت کوین عمل می کند. در آینده، این مرحله شامل تأیید هویت می شود (قانونگذاران ایالات متحده و اتحادیه اروپا شروع به درخواست آن می کنند).
  • مبادله، ضریب تبدیل. ساده ترین نوع کیف پول رمزنگاری امکان دریافت و ارسال دارایی های دیجیتال را فراهم می کند. چیزی شبیه به MetaMask است. کیف پول‌های پیشرفته‌تر امکان مبادله توکن‌ها را می‌دهند یا نرخ مبادله همه توکن‌های موجود در سبد، قیمت سکه‌ها را نشان می‌دهند، به عنوان مثال، به فیات، دلار، یورو یا پوند.
  • مدیریت دارایی (پرداخت ها). این تابع به کاربران اجازه می دهد تا در برنامه کیف پول خود، ارزهای دیجیتال را خریداری و بفروشند. این عملکرد باید تا حد امکان بصری و ساده باشد تا حتی یک مبتدی در ارزهای دیجیتال از استفاده از برنامه برای اهداف مختلف مطمئن باشد. افزودن کدهای QR استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند و فهرستی از آدرس‌های مورد علاقه برای عملیات‌های تکراری، تراکنش‌ها را سریع‌تر می‌کند.
  • پیوند دادن یک حساب بانکی اجازه دادن به کاربران برای اتصال کارت اعتباری/دبیت، PayPal، Google Pay، حساب Apple Pay، یا هر سیستم پرداخت دیگری، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. اغلب، بدون نیاز به بیان جزئیات پرداخت، به خرید و فروش سریعتر ارز دیجیتال کمک می کند.
  • اعلان های فشاری اگر می خواهید یک کیف پول Web3 راحت ایجاد کنید، این یک عملکرد اختیاری است و در عین حال یک عملکرد ضروری است. این پیام ها کاربران را در مورد درخواست های پرداخت، تغییرات موجودی، تراکنش های تایید شده، خطرات امنیتی، به روز رسانی سیستم و غیره به اطلاع کاربران می رساند.
  • پشتیبانی NFT یکی دیگر از ویژگی های اختیاری پشتیبانی از NFT است. NFT ها در حال حاضر یکی از روندهای صنعت هستند، بنابراین ذخیره آنها مورد تقاضا است. به طور دقیق تر، نیاز به پشتیبانی از استانداردهای زیر ERC721، ERC1155، BEP-721، BEP-1155، TRC-721، dGoods، Composables دارد.
  • امنیت.  برای کاربران، داشتن 2FA، احراز هویت اثر انگشت یا چهره، پشتیبانی کیف پول سخت افزاری، TTL و عبارت Seed بسیار مهم است. حفاظت برای پلتفرم Web3 از DDoS، SSRF، CSRF، HPP و غیره حیاتی است.

این عملکرد برای مدیر است:

  • تابلوی ابزار. این تب به مدیران کمک می‌کند تا وضعیت سیستم، تعداد کاربران فعال، حجم تراکنش (در ثانیه، ساعت، روز)، تعداد تراکنش‌ها، پیام‌های جدید، مشکلات جاری و غیره را ردیابی کنند.
  • مدیریت کاربر. مدیران از این برگه برای ردیابی وضعیت کاربران، تغییر، افزودن، حذف، مسدود کردن یا بازیابی حساب‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، این تب باید با کاربران چت داشته باشد.
  • مدیریت سیستم پرداخت در اینجا، مدیر می تواند سیستم های پرداخت را اضافه یا حذف کند. همچنین، می‌توان برخی تنظیمات را در مورد حداقل اندازه تراکنش برای خرید ارزهای دیجیتال برای ارزهای فیات انجام داد.
  • مدیریت هزینه ها این برگه به ​​مدیران اجازه می‌دهد تا هزینه‌های تراکنش‌های ارز دیجیتال و فیات را اضافه، حذف یا تغییر دهند. به همین ترتیب، این برگه اندازه و دفعات پرداخت برنامه ارجاع را امکان پذیر می کند.
  • مدیریت محتوا. مدیران شما به ابزارهایی برای تغییر، افزودن و حذف متون، تصاویر، انیمیشن‌ها و سایر محتواها در رابط کاربری پلتفرم شما نیاز دارند.
  • بازاریابی و تبلیغات. هنگام توسعه کیف پول Web3، می توانید عملکردی برای نمایش تبلیغات از طریق اعلان ها و بنرها اضافه کنید. اگر این عملکرد وجود داشته باشد، مدیران به ابزارهایی برای مدیریت آن نیاز خواهند داشت.
  • اسناد API اینها ادغام با سایر خدمات است.

مرحله 3: توسعه معماری

گام بعدی در توسعه پلتفرم Web3، ایجاد معماری اطلاعات برای پروژه آینده است. معمولاً این نمودار اجزای اصلی سیستم و ارتباط آنها را نشان می دهد. اغلب صفحه های رابط کاربری آینده و انتقال بین آنهاست.

یک نمودار برای مطالعه و بهینه سازی جریان ها و اقدامات کاربر برای دستیابی به اهداف مورد نظر مانند خرید ارز دیجیتال مورد نیاز است. اعتقاد بر این است که هر چه مسیر ساده تر باشد، تجربه کاربری بهتر و رابط کاربری وب سایت یا برنامه جذاب تر است.

به طور معمول، تحلیلگران کسب و کار و طراحان UX/UI این معماری را ایجاد می کنند. یک برنامه نویس یا متخصص دیگر نیز می توانند در صورت نیاز به مشاوره در مورد موضوعی به آنها بپیوندند. به عنوان مثال، اکنون لازم است وکلا را در ایجاد پروژه های رمزنگاری مشارکت دهیم تا به رعایت قوانین و مقررات تنظیم کننده ها و قوانین مربوط به ذخیره و توزیع داده های کاربران کمک کنند.

نمونه ای از معماری اطلاعاتی یک پلت فرم Web3

نمونه ای از معماری اطلاعاتی یک پلت فرم Web3. 

ساخت سایت با WEB3

مرحله 4: توسعه طراحی UX/UI

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مراحل اول، لیست توابع و معماری اطلاعات، طراحان یک طراحی رابط کاربری برای راه حل وب شما ایجاد می کنند. باید ظاهری تمیز، ساده و دلنشین داشته باشد و با استانداردهای صنعت (باید طراحی دکمه آشنا و نام بخش آشنا وجود داشته باشد) و روندهای فعلی طراحی مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، طراحی باید با توصیه های فروشندگان پلت فرم مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، در مورد یک برنامه iOS، باید با دستورالعمل های رابط انسانی مطابقت داشته باشد ، در حالی که Android – برنامه های با کیفیت بالا ارائه می دهد.
توسعه طراحی رابط کاربری خود معمولاً شامل چندین مرحله است. اولین طرح ساده ای از رابط کاربری آینده است که صفحه ها و آنچه باید باشند را به شکلی بسیار ساده نشان می دهد. چنین طرحی معمولاً یک قاب سیمی با وفاداری پایین نامیده می شود. در اینجا ممکن است به نظر برسد:

ساخت سایت با WEB3 نمونه ای از وایرفرم با کیفیت پایین
ساخت سایت با WEB3

نمونه ای از وایرفریم با کیفیت پایین. 

منبع .در مرحله بعد، این طرح ها با مشتری هماهنگ می شوند و اگر همه چیز درست باشد، طراحان از آنها برای ایجاد قاب های سیمی با دقت بالا استفاده می کنند. اینها طرح های بسیار دقیق تری از طراحی رابط کاربری هستند که به کاربران نهایی ارائه می شود. در اینجا چیزی است که آنها ممکن است شبیه باشند:

ساخت سایت با WEB3 قاب های سیمی کیف پول با کیفیت بالا
ساخت سایت با WEB3

قاب های سیمی کیف پول با کیفیت بالا. 

منبع .اگر مشتری نیز این طرح‌ها را تأیید کند، معمولاً نمونه‌های اولیه متحرک طراحی رابط کاربری ایجاد می‌شوند، جایی که همه انیمیشن‌ها و انتقال‌ها کار می‌کنند، اما خود توابع برنامه این کار را نمی‌کنند. نمونه های اولیه برای آزمایش طراحی اپلیکیشن بر روی مخاطب هدف و جمع آوری بودجه در مراحل اولیه توسعه مورد نیاز است. در اینجا ظاهر آنها به شرح زیر است:

مرحله 5: نوشتن کد برنامه

هنگامی که عملکرد تعریف شد، معماری اطلاعات ساخته شد، و طراحی رابط کاربری ایجاد شد، برنامه نویسان همه این ها را در کد اجرا می کنند. توسعه دهندگان برای انجام این کار باید پشته فناوری را انتخاب کنند که به بهترین وجه برای کار در حال انجام است. معمولاً به یک پشته برای سرور (back-end) و رابط (front-end) تقسیم می شود.

پشته فناوری برای توسعه راه حل Web3 Backend

  • قراردادهای هوشمند: ماشین مجازی اتریوم یا BSC.
  • پایگاه های داده SQL: MySQL، PostgreSQL، MariaDB، MS SQL، Oracle.
  • DevOps: GitLab CI، TeamCity، GoCD Jenkins، WS CodeBuild، Terraform.
  • پایگاه های داده NoSQL: MongoDB، Cassandra، DynamoDB.
  • موتورهای جستجو: Apache Solr، Elasticsearch.
  • زبان های برنامه نویسی: جاوا، پی اچ پی، پایتون.
  • فریم ورک: بهار، سمفونی، فلاسک.
  • کش: Redis، Memcached.

پشته فناوری برای توسعه راه حل Web3 frontend:

  • زبان های برنامه نویسی برای وب: Angular.JS، React.JS و Vue.JS.
  • زبان های برنامه نویسی برای اپلیکیشن: جاوا، کاتلین برای اندروید و سوئیفت برای iOS.
  • معماری: MVVM برای اندروید و MVC، MVP، MVVM، VIPER برای iOS.
  • IDE: Android Studio و Xcode برای iOS.
  • SDK: Android SDK و iOS SDK.

مرحله 6: تست محصول

متخصصان QA آزمایش را انجام می دهند. کد محصول ایجاد شده را از نظر خطا و مطابقت با مشخصات بررسی می کنند. علاوه بر این، عملکرد، قابلیت استفاده و عملکرد نیز آزمایش می شود. اگر راه حل Web3 حاوی قراردادهای هوشمند باشد، آنها نیز باید به صورت داخلی و با کمک حسابرسان مستقل مانند Certik و Techrate آزمایش شوند.

مرحله 7: استقرار، انتشار

هنگامی که راه حل وب شما ایجاد و آزمایش می شود، در سرورهای محلی شرکت شما یا ابر (AWS، Azure، Google) مستقر می شود. اگر این یک برنامه تلفن همراه است، به فهرست‌های اپ استور، گوگل پلی و آمازون اضافه می‌شود (این با قوانین سایت مغایرتی ندارد).

مرحله 8: پشتیبانی محصول

آخرین مرحله شامل آموزش کارکنان برای کار با محصول و ایجاد تیم پشتیبانی است.

هزینه های توسعه کیف پول NFT

هزینه های توسعه کیف پول NFT

ساخت سایت با WEB3

Web3 چیست؟

بیشتر بر استفاده از فناوری هایی مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای ارائه محتوای مرتبط برای هر کاربر به جای محتوایی که سایر کاربران نهایی ارائه کرده اند متمرکز است .

چگونه یک وب سایت Web3 ایجاد کنم؟

مطمئن شوید که وارد حساب Unstoppable Domains خود شده اید. 
سپس، 
به «Go Domains» > «My Domain» بروید و «Manage» را انتخاب کنید. با این کار یک منوی نوار کناری ظاهر می شود. گزینه “وب سایت” را انتخاب کنید تا لیستی از گزینه های ایجاد یک سایت با استفاده از دامنه های ثبت شده Web3 ظاهر شود .

برچسب ها

نظر بدهید