تماس با ما
اطلاعات
منوی کناری
بنر تبلیغاتی
بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟
01/08/1401 0

چگونه یک تازه کار می تواند شروع به یادگیری در مورد بلاک چین کند؟

بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟ بلاک چین در واقع یکی از انقلابی ترین تغییراتی است که در گذشته اخیر پدیدار شده است. برخی بر این باورند که محرک اصلی تغییر برای بسیاری از صنایع خواهد بود. این امر دروازه فرصت هایی را برای بسیاری از کسب و کارها برای شروع توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین باز کرده است و در عین حال راه را برای فرصت های شغلی جدید هموار می کند. دانستن فناوری بلاک چین و کاربرد آن در حوزه های مختلف، شما را از همه جلوتر نگه می دارد. این تاثیر مثبتی روی رزومه شما خواهد داشت و شغل بهتر و حقوق مناسبی برای شما به ارمغان می آورد.

سوال بعدی این است که چگونه یک مبتدی باید یادگیری در مورد این فناوری را شروع کند. اگرچه ممکن است شرکت‌های زیادی را بیابید که این دوره‌ها را تبلیغ می‌کنند، پیدا کردن یکی که بتواند علاوه بر تمرین تئوری، تجربه عملی را برای شما فراهم کند، کار دلهره‌آوری است. شورای بلاک چین یک پلتفرم مشهور برای یادگیری است. دوره هایی را هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها ارائه می دهد. مفاهیم بلاک چین را بیاموزید و دانش عمیقی از فناوری بلاک چین و پلتفرم های آن داشته باشید. اکنون، بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟ این مقاله شما را در مسیر حرفه ای شدن در حوزه بلاک چین و مهارت های مورد نیاز برای شروع حرفه خود در این فناوری پررونق راهنمایی می کند.

بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟
بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین چه چیزی لازم است؟

اگر می خواهید در بلاک چین شغلی ایجاد کنید یا می خواهید در مورد این فناوری بیاموزید، چند نکته ضروری وجود دارد که باید بدانید. اگر دانش اولیه ای در مورد کامپیوتر و کدنویسی دارید، این به شما کمک می کند تا مفاهیم بلاک چین را بهتر درک کنید. اگر لیسانس فناوری در علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط دارید، گزینه خوبی برای جستجوی فرصت در فناوری بلاک چین است.

شرکت‌هایی که در حال حاضر برای بلاک چین استخدام می‌کنند به دنبال نامزدهایی هستند که می‌دانند چگونه فناوری فعلی را بداهه کنند و چیز جدیدی توسعه دهند. این تنها در صورت داشتن دانش فنی کامل امکان پذیر است.

اولین قدم برای توسعه بلاک چین این است که یک توسعه دهنده باشید و بعد از آن می توانید مهارت های توسعه بلاک چین را بیاموزید و توسعه دهنده بلاک چین باشید.

شما باید یک توسعه دهنده باشید

درک اولیه برنامه نویسی مانند زبان برنامه نویسی شی گرا، پایگاه داده های مسطح و رابطه ای و زبان رویه ای همیشه برای درک بهتر بلاک چین مفید خواهد بود. تمام مهارت هایی که امروزه یک توسعه دهنده دارد در فناوری بلاک چین مفید است. بنابراین داشتن دانش ساختارهای داده، توسعه وب و زبان های برنامه نویسی اولیه برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین ضروری است.

یک توسعه‌دهنده درک بهتری از ساختار داده دارد، بنابراین با کسب بینش در مورد ساختار داده‌ها شروع کنید. ثانیاً، شما باید پشت کار داشته باشید که فناوری جدید را درک کنید. باید در مورد Queues، Tree، Stack، LinkedList و ساختار داده Hedera HashMaps بیاموزید.

شما باید در مورد کدنویسی بیاموزید زیرا به شما کمک می کند کدهای کارآمدی برای بلاک چین بنویسید. همچنین، دانستن معماری های پایه مانند MVVM، MVC، Document-View Architecture، MVC و Microservices به شما کمک می کند تا تفاوت بین سیستم معمولی و غیرمتمرکز را درک کنید.

علاوه بر این، شما باید اصول معماری ارتباطات را نیز بیاموزید. همیشه توصیه می شود که زبان های برنامه نویسی مانند C، C++ یا JavaScript را بدانید. اگر تازه کار هستید، ابتدا باید برای یادگیری همه موضوعاتی که قبلا ذکر شد آماده شوید تا درک سیستم بلاک چین برای شما آسان شود.

سفر را برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین با مهارت های ذکر شده در بالا شروع کنید و مفاهیم بلاک چین را با جزئیات بیاموزید. در مورد چیزهای دیگری که برای توسعه دهنده بلاک چین نیاز دارید به ما اطلاع دهید.

بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟
بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟

پیش نیازهای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بلاک چین چیست؟

  • برای شروع یادگیری در مورد بلاک چین ، باید با یادگیری اصول اولیه بلاک چین و ارزهای دیجیتال شروع کنید. می توانید این کار را با پیوستن به جوامع مختلف بلاک چین و بازدید از انجمن های بیت کوین در Reddit، وبلاگ های رمزنگاری شده در یوتیوب و اخبار بلاک چین در Coindesk آغاز کنید.
  • خوب، اگر آماده هستید تا تجربه عملی داشته باشید، می توانید همین کار را با خرید مقداری ارز دیجیتال و معامله آن انجام دهید. برای همین می توانید Coinbase را امتحان کنید.
  • شما می توانید به دوره های ارائه شده توسط فرم های آنلاین مختلف مانند آنچه که توسط شورای بلاک چین ارائه می شود ملحق شوید.
  • کدنویسی و داشتن یک ایده اولیه در مورد کدنویسی همیشه مفید خواهد بود. این به شما کمک می کند تا برنامه های کاربردی بلاک چین را انجام دهید.

مهارت های فنی مورد نیاز برای شروع سفر خود به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین

اکنون برای حضور در حوزه بلاک چین، باید دانش فناوری پایه بلاک چین با مفاهیم جدید در حال تکامل در اکوسیستم بلاک چین را داشته باشید. در اینجا چند مهارت وجود دارد که برای شروع حرفه ای در فناوری بلاک چین باید یاد بگیرید و دانش عمیقی داشته باشید.

سیستم های توزیع شده و شبکه

برای درک فناوری بلاک چین، باید از ابتدا شروع کنید. فناوری بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است، بنابراین درک درستی از شبکه های همتا به همتا ضروری است. همچنین، باید درباره مکانیسم اجماع بلاک چین، که هسته اصلی بلاک چین است، اطلاعات داشته باشید. پرکاربردترین الگوریتم اجماع بلاک چین، اثبات کار (PoW) با کار بیت کوین است و دیگری اثبات سهام (PoS) است.

رمزنگاری

یکی از محبوب ترین برنامه های بلاک چین، ارزهای دیجیتال است. رمزنگاری فناوری پشت ارزهای دیجیتال است. بنابراین داشتن دانش اولیه از توابع هش و مهارت های ریاضی خوب در این زمینه برای شما معجزه می کند. همچنین، داشتن درک درستی از Block Ciphers. رمزگذاری تأیید شده و یکپارچگی پیام نیز ضروری است.

ساختارهای داده

همانطور که می دانیم، بلاک چین شکل خاصی از پایگاه داده است و اطلاعات در بلوک هایی که یک بلوک به بلوک دیگر متصل است ذخیره می شود. بنابراین، در کل، شما باید مفهومی را در پس ذخیره داده ها در فناوری بلاک چین داشته باشید. در اینجا پایگاه داده در سراسر شبکه به نام دفتر کل توزیع شده حرکت می کند و امنیت با کمک رمزنگاری حفظ می شود. یک توسعه دهنده بلاک چین باید از عملکرد عملی ساختارهای داده مانند لیست های پیوندی، نقشه های هش، نمودارها، درختان جستجو و غیره آگاه باشد.

زبان برنامه نویسی پیشرفته

با دانش اولیه زبان برنامه نویسی باید با برخی از زبان های برنامه نویسی پیشرفته نیز آشنایی داشته باشید. لیستی از برخی از آنها در زیر ذکر شده است –

  • C++
  • جاوا، جاوا اسکریپت
  • سی شارپ
  • پایتون
  • استحکام
  • برو
  • اسکالا
  • کاتلاین
بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟
بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟

یک توسعه دهنده بلاک چین شوید

پس از به دست آوردن مهارت های لازم برای توسعه، باید بدانید که باید به چه نوع توسعه دهنده بلاک چین تبدیل شوید. شما می توانید یک توسعه دهنده نرم افزار بلاک چین یا یک توسعه دهنده اصلی بلاک چین باشید. بیایید دریابیم که نقش ها و مسئولیت های اصلی شغلی آنها چیست.

توسعه دهنده نرم افزار بلاک چین

آنها باید برنامه هایی بسازند که بر اساس معماری و پروتکل بلاک چین باشد. توسعه دهنده نرم افزار بلاک چین تمایل به ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و برنامه های کاربردی وب دارد. توسعه‌دهنده نرم‌افزار Blockchain تمام توسعه‌های front-end و back-end را مدیریت می‌کند.

نقش های توسعه دهنده نرم افزار بلاک چین:

  • توسعه قراردادهای هوشمند
  • توسعه طراحی های Back-end و Front-end برای DApps
  • نظارت بر کل پشته در حال اجرا DApps.

توسعه دهنده اصلی بلاک چین

این توسعه دهندگان بیشتر بر بخش اصلی فناوری بلاک چین تمرکز می کنند که شامل طراحی پروتکل اجماع، امنیت و معماری فناوری بلاک چین است.

نقش توسعه دهنده بلاک چین اصلی –

  • طراحی پروتکل های بلاک چین
  • الگوریتم اجماع طراحی و مدیریت امنیت در شبکه
  • همچنین طراحی معماری شبکه بلاک چین
  • نظارت بر کل شبکه

شناخت قراردادهای هوشمند

برای خودکارسازی تراکنش‌ها، از قراردادهای هوشمند در فناوری بلاک چین استفاده می‌شود. قراردادهای هوشمند قابلیت های بلاک چین را بدون هیچ مرجع مرکزی افزایش می دهند. توسعه دهندگان بلاک چین باید قراردادهای هوشمند را ممیزی و بهینه کنند. دانستن امکانات اجرای قرارداد هوشمند ضروری است. به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین، مطمئن شوید که قراردادهای هوشمند را فقط در زمانی که انتظار می رود اجرا کنید. قراردادهای هوشمند زمانی ایجاد می شوند که شرایط خاصی وجود داشته باشد و به محض رسیدن به شرایط خاص، تراکنش به صورت خودکار پردازش می شود.

با برنامه های غیرمتمرکز آشنا شوید

به عنوان یک توسعه دهنده بلاک چین، باید برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه دهید. چندین پلتفرم بلاک چین وجود دارد که می توان از آنها در ساخت DApp استفاده کرد. بیایید برخی از اطلاعات اولیه در مورد برخی از پلتفرم های محبوب بلاک چین را در زیر بیاموزیم:

اتریوم: اگر می‌خواهید حرفه خود را در این حوزه بسازید، یادگیری Solidity ضروری است. Solidity نقش مهمی در نوشتن قراردادهای هوشمند دارد. Solidity یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که کاملاً شبیه به ECMA Script و JavaScript است.

Hyperledger: این یک بلاک چین خصوصی است که نقش کلیدی در توسعه ابزارهای Hyperledger ایفا می کند. شما باید در مورد دو پروژه، یعنی Hyperledger Fiber و Hyperledger Composer بدانید.

EOS: این پلتفرم از برنامه های کاربردی در مقیاس صنعتی پشتیبانی می کند. همچنین، مقیاس پذیری و سرعت تراکنش بالاتری نسبت به اتریوم دارد. بنابراین استفاده از EOS به طور گسترده در سراسر اکوسیستم بلاک چین گسترش یافته است.

NEO: این پلتفرم بلاک چین به یک زبان برنامه نویسی محدود نمی شود. بنابراین، یک برنامه نویس مبتدی که زبان برنامه نویسی پایه را می داند می تواند به راحتی تجربه عملی در این پلتفرم بلاک چین کسب کند. به عنوان مثال، در توسعه DAapps در NEO، می توانید از JAVA و C# استفاده کنید. این پلتفرم یک فرصت عالی در تجارت دیجیتال دارد.

برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین نیاز خاصی وجود ندارد ، اما اگر به جنبه‌های فنی اشراف دارید و همچنین دانش اولیه در مورد سیستم غیرمتمرکز دارید، درک و کار روی این سیستم برای شما آسان خواهد بود.

آشنایی با امنیت بلاک چین

همه توسعه دهندگان بلاک چین باید مهارت های امنیتی، از جمله امضای دیجیتال، هش رمزنگاری، اثبات مرکل، رمزنگاری با کلید عمومی، رمزنگاری کلید خصوصی و غیره داشته باشند. چارچوب امنیتی بلاک چین برای هر پلتفرم و توسعه برنامه مورد نیاز است.

یاد بگیرید که مسائل پیچیده را ساده کنید

هدف اصلی فناوری بلاک چین ساده کردن عملیات است. بنابراین، یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین باید مهارت‌هایی برای طراحی و پیاده‌سازی راه‌حل‌ها برای دستیابی به نتایج بهتر برای شرکت داشته باشد.

نتیجه 

بلاک چین یک فناوری انقلابی برای تغییر تجارت و ارائه خدمات در حوزه های مختلف تجاری است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از نام‌های بزرگ در صنایع به بررسی جنبه‌های مختلف این فناوری و کاربرد چندوجهی آن بپردازند. این نیاز به توسعه دهندگان بلاک چین را ایجاد کرده است که می توانند به روند توسعه این پلت فرم کمک کنند.

طبق آخرین گزارش Upwork، مهندسی بلاکچین دومین مهارت مورد نیاز شرکت‌ها در سراسر جهان است که نشان دهنده محبوبیت این دوره در یک پلت فرم جهانی است. علاوه بر این، کاربرد گسترده‌تر بلاک چین در زمینه‌های مختلف مانند بخش‌های مالی، کسب‌وکار، مراقبت‌های بهداشتی و غیره، طیف وسیعی از فرصت‌های رشد را برای افرادی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند باز می‌کند.

برچسب ها

نظر بدهید