تماس با ما
اطلاعات
منوی کناری
بنر تبلیغاتی
ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران
28/06/1401 0


خدمات پشتیبانی شبکه

ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران

پشتیبانی شبکه یکی از نگرانی های مشتریان پس از راه اندازی شبکه محسوب می شود نیکی نت پس از راه اندازی شبکه به مدت یک سال پشتبانی شبکه شما را توسط تیم مجرب خود به عهده می گیرد. در این مدت شما مشتریان گرامی با آرامش خاطر به توسعه سازمانی و ارتقاء کارشناسان فناوری اطلاعات خود می پردازید و پس از یک سال پشتیبانی  دانش کافی در سازمان شما رسوب می نماید.

خدمات راه اندازی شبکه

راه اندازی شبکه یکی از خدمات ارایه شده توسط نیکی نت به مشتریان می باشد . راه اندازی شبکه  بصورت کلید در دست شامل طراحی زیرساخت شبکه ساخت یافته ، کابل کشی ساخت یافته شبکه ، راه اندازی سیستمهای تلفن مرکزی سانترال و آی پی تلفنی ویپ، باز سازی شبکه ها ی قدیمی و طراحی اتاق سرور یا دیتاسنتر و …می باشد.

خدمات مشاوره شبکه

نیکی نت با چندین سال سابقه درخشان در زمینه نصب وطراحی شبکه های کامپیوتری تجربه های خود را با شما به اشتراک می گذارد. برای پیداکردن بهترین راهکار با متخصصین ما تماس بگیرید. درتمامی زمینه های شبکه پاسخگوی شما هستیم.

طراحی شبکه و اتاق سرور

طراحی شبکه و اتاق سرور


 در زمینه خدمات شبکه و سرور ، طراحی شبکه و اتاق سرور براساس استانداردهای روز دنیا و با در نظر گرفتن نیاز واقعی مشتری انجام می شود. شبكه‌ كامپيوتری و اتاق سرور می‌بايست با توجه به استراتژی فناوری اطلاعات و سياست کلان سازمان ، طراحـي و پيـاده‌سـازی،نصب و راه اندازی گردد. در واقع اتاق سرور و شبكه‌ كامپيوتری زيرساخت لازم براي به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان را فـراهم مـي‌آورد.

در صورتي كه اين زيرساختها به درستي طراحي نشوند و فاکتورهای مهمی همچون هدف از اجرای شبکه و اتاق سرور، همچنین سرویس هایی که قرار است بر پایه شبکه به مشتریان و یا کارمندان ارائه گردد ،در نظر گرفته نشوند مشکلات بسیاری در آینده برای  مدیران فناوری اطلاعات  در سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.

پیامد هایی که ممکن است در خدمات شبکه و سرور به طور نادرست رخ بدهد :

  • هدر رفت سرمایه 
  • نداشتن منابع منطبق با نیاز 
  • عدم  توسعه هماهنگ و متمرکز


ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران

راه اندازی شبکه استاندارد


در خدمات شبکه و سرور ، راه اندازی شبکه معمولاً به انجام اقدامات اولیه جهت شکل‌گیری بستر شبکه گفته می‌شود. اقداماتی نظیر طراحی و اجرای زیرساخت شبکه، طراحی و اجرای اتاق سرور، در مقیاس های بزرگتر طراحی و آماده سازی دیتاسنتر و سایر فعالیتهایی که از مشتقات آن می‌باشد.

از دیدگاه نیکی نت به عنوان مجری خدمات شبکه، راه اندازی شبکه شامل یک سری فرآیندهای تعریف شده است که منتهی به ایجاد یا ارتقاء یک شبکه کامپیوتری می شود. این فرآیندها شامل بررسی زیرساخت شبکه، تجهیزات موجود شبکه و یا تجهیزات مورد نیاز، بررسی ابعاد شبکه، طراحی پلن مناسب، بررسی هزینه های مربوطه، زمان مورد نیاز برای انجام پلن و آینده نگری برای نگهداری بستر راه اندازی شده میباشد.

عدم راه اندازی یکپارچه و اصولی شبکه علاوه بر هدر دادن هزینه های شما برای راه اندازی و نگهداری شبکه، میتواند هزینه های سنگینی را در آینده برای عیب یابی و رفع اختلالات شبکه به سازمان تحمیل کند

مجازی سازی شبکه و سرور مجازی


مجازی‌سازی یکی دیگر از خدمات شبکه و سرور در شرکت نیکی نت می باشد. مجازی سازی این قابلیت را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید چندین ماشین‌مجازی را برروی یک سرور آن هم به صورت مجازی به اجرا در بیاورید. توجه داشته باشید که هر یک از برنامه‌ها و نرم‌افزارها به صورت مستقل برروی یک سیستم‌عامل به اجرا در می‌آیند.

تبدیل یک دیتاسنتر فیزیکی به یک دیتاسنتر مجازی باعث کاهش موارد مورد نیاز دیتاسنتر از قبیل سیستم تامین برق، سیستم خنک کنندگی، کابل کشی، تجهیزات شبکه، منابع ذخیره سازی و… میشود ، چرا که شما با این کار تعداد سرورهای فیزیکی خود را کاهش داده اید.
در نظر داشته باشید که این کاهش دادن با تبدیل شدن چندین سرور فیزیکی به ماشینهای مجازی و در نهایت یکی کردن آنها در یک سیستم عامل میزبان(Host )امکانپذیر می شود. در واقع سیستم عامل میزبان(Host)کامپیوتر میزبانی می باشد که چندین ماشین مجازی برروی آن به اجرا در می آیند.
در محیط های مجازی، تهیه و راه اندازی سرورهای جدید همانند حالت سنتی و فیزیکی، سخت و پیچیده نیست و شما دیگر نیازی به صبر کردن برای تهیه سخت افزار، نصب سیستم عامل، کابلکشی و سیستم خنک کننده(Cooling) ندارید. بدین ترتیب شما به سادگی میتوانید از طریق یک رابط کاربردی گرافیکی این کار را عرض چند دقیقه انجام دهید.

پشتیبانی شبکه


نیکی نت با بهره مندی از کارشناسان باتجربه و ماهر خود در زمینه های مختلف انواع سیستم های تحت شبکه آمادگی کامل دارد تا خدمات پشتیبانی را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید . وظیفه نیکی نت ارائه خدمات شبکه به شرکت‌هایی است که به اهمیت و مزایای برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات واقف هستند و نگهداری شبکه خود را به یک تیم متخصص سپرده اند.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیش از پیش سیستم‌های کامپیوتری و نیاز بیشتر به شبکه‌های کامپیوتری مسلما نیاز به نگهداری، ارتقاء، تعمیر و بروزرسانی سخت افزار و نرم افزار سیستم‌های کامپیوتری و شبکه و تجهیزات جانبی آنها نیز افزایش می‌یابد. در هر سازمان به دلیل استفاده مداوم از کامپیوترها و احتمال خرابی و بوجود آمدن مشکلات به يک کارشناس مجرب در زمينه عيب يابي و تعميرسخت افزار و انجام سرويس هاي پيشگيرانه و همچنین بروزرسانی نرم افزار و در مواقعی سخت افزار ها به ازاي هر مرکز کامپيوتر، نياز مي باشد.

  • مشاوره‌ی رایگان و تخصصی به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • عقد قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه با سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • ارائه‌ی قراردادهایی در تیپ‌های متنوع متناسب با کسب و کار شما
  • ارائه‌ی صورت وضعیت سخت‌افزار و نرم‌افزار شبکه
  • رفع مشکل و ایرادات شبکه در کمترین زمان ممکن
  • بازدید دوره ای و بررسی شبکه جهت پیشگیری از وقوع مشکلات و ایرادات احتمالی

افزایش امنیت شبکه


امنیت شبکه یکی از مهم‌ترین نکته ها پس از نصب و راه اندازی آن است با توجه به افزایش کاربران و زیاد شدن تبادل اطلاعات اهمیت امنیت , در شبکه خیلی مورد توجه قرار گرفته است  با ایجاد شبکه های گسترده و ارتباط كامپیوترها به یكدیگر مفاهیم جدید امنیتی مطرح گردید كه در زمان هایی که رشد دنیای IT کند بود مورد توجه قرار نگرفته بود . در این ساختار جدید خدمات شبکه و سرور چندین هزار كامپیوتر به هم متصل شده و با سرعت‌ در حال تبادل اطلاعات می باشند كه پیاده سازی امنیت شبکه در این بستر نیاز به طرح های کامل تری دارد.

  • نصب و راه اندازی آنتی ویروس
  • نصب و راه اندازی بکاپ سرور
  • استانداردسازی شبکه
نصب میل سرور | خدمات شبکه

نصب و راه اندازی میل سرور


با راه اندازی ایمیل سرور دیگر نیازی به چندین دستگاه فیزیکی برای ارسال فکس,چاپگر های متعدد,اسکنر مدارک,ومستندات شرکت خود ندارید. با خدمات ما بسیاری از کاغذ بازی های روزانه خود را کاهش دهید .  ایمیل به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین جنبه های زندگی تبدیل شده است. با راه اندازی ایمیل سرور دیگر نیازی به چندين دستگاه فیزیکی برای ارسال فکس ، چاپگرهای متعدد ، اسکنر مدارک و مستندات شرکت خود نداشته و بسیاری از کاغذ بازی های روزانه و بعضا بدون استفاده عملا حذف خواهند شد و بسیاری مزایای دیگر که وجود یک ایمیل سرور را در شرکت ها و سازمان ها ضروری نموده است. به طور کلی نرم افزار های ایمیل به دو دسته Client و server طبقه بندی می شوند .



بکاپ سرور | خدمات شبکه

خدمات نصب بکاپ سرور

ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران

پیشگیری از بروز مشکلات در شبکه مهم می باشد اما در نهایت امکان بروز مشکل در شبکه وجود دارد مانند خرابی سخت افزاری سرورها، خرابی هارد دیسک، حذف عمدی یا سهوی فایل ها از فایل سرور. به همین جهت پشتیبانی شبکه امری مهمی است.وجود فایل پشتیبان از منابع مهم شرکت از مهمترین وظایف پشتیبانی شبکه تک دیتا میباشد .بکاپ ها توسط نرم افزارهای مربوطه بصورت زمانبندی شده، تهیه می شود. از جمله این نرم افزارها می توان Symantec Backup Exec, Acronis True Image Enterprise را نام برد. هر چقدر شبکه شما مطمئن و پیشرفته باشد، از دست دادن اطلاعات و از کار افتادن سیستم‌ها امری غیر‌قابل اجتناب است.

خدمات اکتیو شبکه

خدمات اکتیو یا فعال شبکه شامل تنظیمات و پیکربندی دستگاه‌های ارتباطی و مدیریت شبکه در یک سازمان است. این خدمات باعث میشود که یک شبکه در حال اجرا و عملکرد مناسب باشد. هر شبکه بر اساس کاربردها و نوع عملکرد خود نیازمند تجهیزات و تنظیمات فردی خود است تا بهترین کارایی را با توجه به مسائل اقتصادی به دست آورد. برخی از خدمات اکتیو شبکه عبارتند از:

  1. راه اندازی و پشتیبانی سرورهای مبتنی بر ویندوز و لینوکس
  2. راه اندازی سرور و دامین ، فایل سرور، سرور پشتیبان، ایمیل داخلی
  3. مجازی سازی و نرم افزار های كنترل پهنای باند اینترنت و شبكه
  4. طراحی و پیاده سازی بانكهای اطلاعاتی تحت شبكه (NAS-SAN)
  5. پیاده سازی پست الکترونیک سازمانی (Email)
  6. پیاده سازی Virtualization جهت استفاده از منابع سخت افزار
  7. ارائه راهکار های مجازی سازی VMware , Citrix
  8. راه اندازی سیستم مانیتورینگ و ترافیک شبکه

ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران

خدمات پسیو شبکه

منظور از خدمات پسیو یا غیرفعال شبکه همان کابل کشی شبکه است. خدمات پسیو به عنوان ستون فقرات یک شبکه مورد استفاده قرار میگیرد؛ لذا بدون وجود این خدمات امکان راه اندازی شبکه وجود نخواهد داشت. سرعت یک شبکه به شدت به نوع سیستم کابلی آن شبکه بستگی دارد. برخی از خدمات پسیو شبکه عبارتند از:

  1. طراحی کامل پروژه شامل نقشه ترانک و کابل کشی، موقعیت گره‌ها و غیره می‌باشد
  2. نقشه کشی پلان و مستند سازی کلیه کارهای انجام شده
  3. ترانکینگ و داکتینگ نصب کانال با دقت و استانداردهای لازم
  4. کابل کشی داده UTP، FTP، STP، SFTP، فیبر نوری، تلفن، برق و UPS
  5. اجرای اتاق سرور و مرکز داده شامل طبقات مرتفع، سقف افتاده، سیستم تهویه مطبوع
  6. راه اندازی تلفن سانترال و خطوط فیبر نوری
  7. نصب و آرایش انواع رک های دیواری و ایستاده

ارائه خدمات شبکه و سرور در تهران

خدمات امنیت شبکه

امنیت شبکه مجموعه کارهایی ست که در جهت جلوگیری از حملات داخلی و خارجی و تامین امنیت شبکه هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری در شبکه صورت می‌گیرد تا راه نفوذ سارقان و خرابکاران اینترنتی به شبکه بسته شود. برخی از خدمات امنیت شبکه عبارتند از:

  1. ارائه خدمات مشاوره امنیت اطلاعات و کنترل دسترسی ها
  2. بررسی امنیت اطلاعات جهت شرکت های و کنترل دسرسی به اطلاعات
  3. راه اندازی مدیریت کنترل پهنای باند اینترنت
  4. نصب و و راه اندازی فایروال جهت امنیت ارتباطات
  5. پشتیبان گیری دوره ای از اطلاعات شبکه و سرور های شما (Backup)
  6. ویروس یابی و نصب آنتی ویروس متمرکز همراه با گزارشات مدیریتی
  7. ارائه بهترین راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری امنیت شبکه

پیکربندی و پیاده سازی شبکه

پیاده سازی شبکه را میتوان باتوجه به نیاز سازمان به دو صورت کابلی و وایرلس انجام داد. شبکه‌های کابلی از کابل‌های صوت و داده به منظور اتصال فیزیکی کامپیوترها و سرورها استفاده می‌کنند.

نصب و راه اندازی صحیح آنها بسیار حائز اهمیت است، در غیر اینصورت شبکه کارآیی لازم را نخواهد داشت.
نصب شبکه‌های بی سیم یا وایرلس میتواند راحت‌تر و ارزان‌تر تمام شود.

این نوع شبکه بندی بیشتر برای شبکه‌های محلی LAN و شبکه‌های گسترده WAN قابل استفاده است. شبکه وایرلس در حالتی که سیستم‌های شبکه در فواصل دوری از هم قرار دارند گزینه بهتر و مقرون به صرفه‌تری است.

سیگنال‌های شبکه بی‌سیم قوی و قابل اطمینان هستند و شما با خیال راحت‌تری می‌توانید مطمئن شوید که شبکه شما بدون نقص کار می‌کند.

برچسب ها

نظر بدهید