نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت خود

Rate this post

نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت خود

نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت خود

نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت

رنگ جنبه عظیمی از مارک تجاری است. به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شده باشید که تقریباً همه رستوران های فست فود از رنگ قرمز و زرد در آرم خود استفاده می کنند ، زیرا این رنگ ها گرسنگی و دوستی را تشویق می کنند. با این حال ، مترو انتخاب کرده است که برای تقویت “تازه خوردن” خود از رنگ سبز به جای قرمز استفاده کند؟ نام تجاری.

با دیدن اهمیت رنگها برای نام تجاری شما ، ممکن است بخواهید وب سایت خود را با نام تجاری جدید تغییر دهید. یا شاید شما برای اولین بار در حال برندینگ هستید. به هر صورت ، این مقاله در اینجا است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه رنگ هایی را در وب سایت خود پیاده کنید.

چرا رنگ وب سایت مهم است

همانطور که ذکر کردیم ، رنگها می توانند احساسات خاصی را در بینایی تحریک کنند . در مورد روانشناسی رنگها چیزهای زیادی وجود دارد – شما می توانید برای جزئیات بسته بندی جالب مارک های مختلف و رنگ هایی که آنها استفاده می کنند و همچنین احساساتی که به آنها القا می کند ، از اینفوگرافی موجود در این صفحه دیدن کنید

ممکن است فکر کنید که تحت تأثیر رنگ ها نیستید ، اما تعجب خواهید کرد اگر تفاوتی را که انتخاب رنگ می تواند در خط اصلی شرکت ایجاد کند ، مشاهده کنید. در حقیقت ، 85٪ از مردم ادعا كردند كه رنگ تأثیر عمده ای در خرید آنها دارد.

هنگامی که برخی از شرکت ها رنگ دکمه های خود را آزمایش کردند ، متوجه افزایش یا کاهش شدید در تبدیلات خود شدند. به عنوان مثال ، Beamax ، شرکتی که صفحه های نمایش را تولید می کند ، متوجه افزایش چشمگیر 53.1 درصدی کلیک روی پیوندهایی شد که قرمز بودند در مقابل پیوندهایی که آبی بودند.

و این فقط کلیک نیست – یک مطالعه در مورد تأثیر ذهنی رنگ ها نشان داد که رنگ ها به طور متوسط ​​80٪ شناخت برند را افزایش می دهند. به عنوان مثال ، به کوکا کولا فکر کنید ، و احتمالاً قوطی های قرمز زنده آنها را به تصویر می کشید.

این را به معنای سلطنتی بودن رنگ قرمز در نظر نگیرید ، زیرا هیچ قاعده واقعی در این مورد وجود ندارد. اگر سایت شما عمدتا قرمز باشد ، دعوت به عمل قرمز چندان برجسته نخواهد بود ، بنابراین می خواهید با رنگ ها بازی کنید تا ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

نحوه انتخاب طرح رنگی برای وب سایت خود

بنابراین چگونه یکی را پیدا می کنید که برای شما مناسب باشد؟ اکنون می دانید که رنگها برای مارک و تجربه وب سایت شما چقدر مهم هستند ، بیایید نگاهی به آنچه باید انجام دهید برای تصمیم گیری در مورد انتخاب رنگها بررسی کنیم.

ابتدا باید درک درستی از آنچه می فروشید / تهیه می کنید ، کسب کنید. اگر می خواهید به یک تصویر برتر و عالی بپردازید ، بنفش پسندیده است زیرا افراد آن را با سلطنت ، کیفیت بالا و دسیسه مرتبط می کنند.

با این حال ، اگر می خواهید مخاطبان گسترده تری داشته باشید ، رنگ آبی آرامش بخش و دلپذیر است که برای موضوعات ظریف تر مانند مراقبت های بهداشتی یا امور مالی مناسب است.

رنگ اصلی را انتخاب کنید

بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد رنگ اصلی ، فکر کردن در مورد پرانرژی بودن محصول یا خدمات خود است و برای یافتن رنگی که دوست دارید ، رنگهای متناسب با آن را مطالعه کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • قرمز: کوکاکولا یا نینتندو – هیجان یا خوشحالی را نشان می دهد
  • نارنجی : Nickelodeon یا Fanta – به معنای یک زمان دوستانه و سرگرم کننده در پیش است
  • زرد: نیکون یا مک دونالد – خوش بینی و خوشبختی را نشان می دهد
  • سبز: غذاهای کامل یا سیاره حیوانات – حاکی از طراوت و طبیعت است
  • آبی: Walmart یا American Express – اطمینان و اطمینان را نشان می دهد
  • بنفش: Hallmark یا Cadbury – مارک برجسته ای را نشان می دهد که دارای سابقه کیفیت است
  • قهوه ای: نسپرسو یا یو پی اس – محصولی قابل اعتماد است که برای همه قابل استفاده است
  • مشکی: شانل یا آدیداس – تجمل و ظرافت را نشان می دهد
  • سفید: اپل یا نایک – محصولات زیبا ، کاربر پسند را شامل می شود

اگر از قبل آرم رنگی دارید ، داشتن رنگ اصلی منطبق با مارک موجود منطقی است. مارک تجاری نینتندو بسیار قرمز است و این از طریق صفحه اصلی آنها منتشر می شود.

رنگ نینتندو

این احتمالاً ساده ترین مرحله است ، زیرا احتمالاً قبلاً در مورد اینکه می خواهید وب سایت شما به چه رنگی باشد ایده داشته باشید. فقط مطمئن شوید که کد hex را ذخیره کنید!

رنگ های اضافی خود را انتخاب کنید

وقتی رنگ اصلی را در ذهن خود دارید ، وقت آن است که رنگ های دیگری را که استفاده می کنید انتخاب کنید. یک نقطه شروع خوب در اینجا در نظر گرفتن تعارف رنگی است. هر رنگی همتای دیگری دارد که آن را “پاپ” می کند و اینها به عنوان تعارف رنگی شناخته می شوند.

به عنوان مثال ، یک دایره قرمز روی زمینه سبز کمی بیشتر از یک دایره آبی روی پس زمینه سبز ظاهر می شود. اما یک دایره آبی در زمینه نارنجی بسیار بهتر و واضح تر به نظر می رسد.

بنابراین اگر از یک وب سایت عمدتاً سبز استفاده می کنید ، بهتر است از برنامه های قرمز برای اقدام استفاده کنید یا از رنگ قرمز برای برجسته کردن ویژگی های مهمی که می خواهید نظر خوانندگان را به خود جلب کند استفاده کنید.

سعی کنید فقط یک یا دو رنگ در بالای رنگ اصلی خود داشته باشید. بیش از این ، و شما با بی نظمی دست و پنجه نرم خواهید کرد. اگر بازدیدکنندگان را با انبوهی از محرک های مختلف غرق کنید ، هیچ چیز به خوبی برجسته نخواهد شد.

رنگ گوش

یک مثال خوب در استفاده از رنگ های اضافی مارک سمعک Eargo است. این رنگ اصلی از نارنجی است ، بنابراین از این آبی تیره برای برجسته سازی این بخش مهم در وب سایت خود استفاده کرده است. با توجه به آنچه در مورد تعارف رنگ می دانیم ، می توان فهمید که این نارنجی آبی و روشن در مقابل یکدیگر است. رنگ نارنجی باعث می شود عناصر مهم مانند دکمه “افزودن به سبد خرید” و آرم پاپ شوند 

رنگ پس زمینه را انتخاب کنید

این یک انتخاب مهم است ، زیرا پس زمینه وب سایت شما بیشتر از هر رنگ دیگری فضای بیشتری را اشغال می کند. با این حال ، این یک انتخاب آسان است ، زیرا واقعاً در دو گزینه خلاصه می شود.

برای اینکه مارک تجاری خود را یکپارچه کنید می توانید به دنبال نسخه بی صدا تری از رنگ اصلی خود باشید. برای اینکه متن نمایش داده شود ، به یک روکش سفید یا خاکستری در پس زمینه نیاز دارید.

متناوباً ، فقط می توانید کل وب سایت رنگ سفید نداشته باشد ، که رایج ترین انتخاب است. این کار توهین آمیز است و مانع پریدن هرچه بیشتر صفحه – متن ، تصاویر یا پیوندها نمی شود.

پیش زمینه WBE

به وب سایت خودمان بیشتر نگاه نکنید تا ببینید پس زمینه خاکستری خالی چه چیزی را می تواند برجسته کند

رنگ تایپ را انتخاب کنید

4. رنگ تایپ را انتخاب کنید

توقف نهایی در سفر رنگارنگ شما این است که یک رنگ متن را ناخن بزنید. شما ممکن است به دنبال انتخاب آسان باشید و رنگ سیاه را انتخاب کنید ، اما در اینترنت بگردید و متوجه شوید که حروف چاپی کاملاً سیاه به اندازه تصور شما معمول نیستند.

یک نوع حروف سیاه در پس زمینه سفید می تواند منجر به خستگی چشم شود ، زیرا 100٪ کنتراست وجود دارد – و در صورت دشوار بودن خواندن وب سایت ، احتمال اینکه افراد روی آن کلیک کنند وجود دارد.

گرچه باید حروف چاپی صریحاً رنگی برای پیوندها و بخشهای مهم اطلاعات اختصاص داده شود ،

اما می توانید از رنگ خاکستری یا خاکستری رنگی استفاده کنید تا به وب سایت شما جلوه نرم و جذاب تری بدهد. یک جای اتاق برای آزمایش وجود ندارد ، اما ارزش آن را دارد که متن خود را برای این مرحله نهایی رنگ آمیزی کنید.

قلم پنگوئن

نگاهی گذرا به این صفحه در وب سایت Penguin Books نشان می دهد که آنها برای رنگ خاکستری ملایم تری برای متن خود انتخاب کرده اند. این تهاجمی نسبت به کنتراست سیاه و سفید کاملاً تهاجمی کمتر است و فضای نرمتری را ایجاد می کند.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ وب سایت

در حال حاضر ، شما درک خواهید کرد که وب سایت شما از چه رنگی استفاده می کند. در اینجا چند نکته اضافی برای زمان بررسی رنگها آورده شده است.

از اشباع سازگار استفاده کنید

کاری که می توانید برای تقویت برند خود انجام دهید استفاده از رنگ های متنوع با اشباع مشابه است. اشباع روش دیگری برای گفتن روشنایی یک رنگ است. نگاهی به استفاده از شرکت نوشیدنی Innocent از رنگ:

رنگ معصوم

در اینجا آنها شش رنگ مختلف دارند ، اما هیچ یک از آنها احساس بی محلی یا تضاد نمی کنند. به این دلیل که میزان اشباع آنها در همان سطح خاموش است و باعث می شود احساس ثبات داشته باشد.

از همان رنگ استفاده کنید ، اما میزان اشباع را تغییر دهید

وقتی یک مارک تجاری با یک رنگ خاص ارتباط قوی داشته باشد ، ممکن است تمایل نداشته باشند خیلی از آن شاخه بزنند. با این حال ، تک رنگ بودن همه چیز می تواند کمی کهنه شود ، بنابراین اگر رنگ اصلی خود را بگیرید و کمی با اشباع بازی کنید ،

می تواند سرگرم کننده باشد. به گزینه های شبکه های اجتماعی در پایین سمت چپ این مقاله TechCrunch نگاهی بیندازید.

رنگ های TechCrunch

هر پنج آنها به یک رنگ سبز مشابه هستند ، اما میزان روشنایی آنها متفاوت است. اینها تصاویر بصری صفحه را تغییر می دهند ، در حالی که این ایده را تقویت می کنند که یک سبز روشن تر با TechCrunch مترادف است.

نکات بیشتر

برای چند نکته دیگر ، اینفوگرافیک زیر را ببینید

باز کردن بوتیک آنلاین رنگ

منابع مفیدی برای کمک به شما در یافتن و انتخاب رنگها

اگر آماده هستید که به دنبال رنگ بگردید ، از کجا شروع می کنید؟ ناخن بستن سایه هنگامی که فقط به شما چرخ رنگی می دهد می تواند مشکل باشد. بیشتر اوقات ، چیزی را انتخاب می کنید که هنگام اجرای آن کاملاً متفاوت باشد.

 و حتی اگر یک رنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید ، ممکن است بخواهید یک پالت پیدا کنید که در کنار آن به خوبی کار کند.

به همین دلیل ابزارهای ویژه ای وجود دارد که به شما کمک می کند در یک طرح رنگی برای وب سایت خود مستقر شوید. یک مثال Coolors است – وب سایتی که به شما کمک می کند یک طرح رنگی از قبل آماده شده را در وب سایت خود پیاده کنید.

خنک کننده

همچنین Color Safe وجود دارد ، وب سایت دیگری که به شما امکان می دهد رنگ ها را براساس نوع خود تولید و مرور کنید ، به شما این امکان را می دهد که رنگ قرمز یا سبز کامل را پیدا کنید.

رنگ ایمن

پس از ایجاد پالت ، می توانید وب سایت خود را به سایت checkmycolours.com وارد کنید ، وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما بازخورد فنی می دهد که میزان رنگ آمیزی شما برای افرادی که نابینایی دارند یا مانیتور ضعیف دارند ، مثر است .

نحوه انتخاب رنگ برای وب سایت خود: خلاصه

در اینجا مراحلی وجود دارد که می خواهید هنگام انتخاب رنگ برای وب سایت خود انجام دهید:

  1. رنگ اصلی را انتخاب کنید: رنگی را انتخاب کنید که متناسب با انرژی محصول یا خدمات شما باشد.
  2. رنگهای اضافی خود را انتخاب کنید: یک یا دو رنگ اضافی که رنگ اصلی شما را انتخاب می کنند ، در حالت ایده آل رنگهایی را انتخاب کنید که رنگ اصلی شما “پاپ” باشد.
  3. رنگ پس زمینه را انتخاب کنید: رنگی را برای پس زمینه وب سایت خود انتخاب کنید – احتمالاً “تهاجمی” کمتر از رنگ اصلی شما است.
  4. رنگ متن را انتخاب کنید: برای متنی که قرار است در وب سایت شما قرار بگیرد ، رنگی انتخاب کنید – به یاد داشته باشید که حروف چاپی سیاه و سفید کاملاً نادر است و توصیه نمی شود.

و نگران نباشید از منابع مختلف آنلاین برای یافتن ترکیب رنگی کامل خود استفاده کنید – در اطراف شما تعداد زیادی وجود دارد که می توانید دندان های خود را در آن فرو ببرید!

سالات متداول

چند وب سایت باید چند رنگ داشته باشد؟

کجا باید از رنگهای چشم نواز استفاده کنم؟

رایج ترین رنگ ها کدامند؟

بازدیدها: 10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا